Miért szeretnék fodrász lenni?

2018.09.09.

Ebben a tanévben új projekbe kezdtem. Egy projekbe ami nagyon ijesztő, de erről később.
A címből kitalálhattátok már, hogy beiratkoztam egy fodrász suliba, ahol feszegethetem a határaimat. Soha nem gondoltam volna, hogy az idegenvezetés után ez a szakma kap helyet az életemben. Az ötlet onnan származott, hogy az elmúlt hat év során a pink, és a lila színek kivételével minden hajszínt kipróbáltam magamon, és olykor elégedetlen voltam a fodrászok munkájával akik elég magas áron dolgoztak alacsony minőségért cserébe. A legtöbb esetben az volt a problémájuk, hogy nem volt megfelelő képzettségük a kérésem teljesítéséhez. Íme egy példa:
 Az utolsó fodrászhoz pár hónappal ezelőtt látogattam el, és megkértem hogy a fekete hajamat fesse vissza vörösre. A bejelentkezésemkor leszögeztem, hogy csak akkor vállalja el, ha tényleg megtudja csinálni, mert már akkor tisztában voltam vele, hogy ez nem egyszerű hétköznapi kérés. Mindezek fényében a hölgy igent mondott. Már a procedúra elkezdése is elég érdekes volt, ugyanis vörös festéket kent azonnal a hajamra előkészítés nélkül. (Sötétebb haj esetén először leszívatják a hajszín egy részét, hogy a világosabb szín érvényesülni tudjon amit rákennek) Természetesen ennek meglett az eredménye, a lenövésem vörös lett mindenhol a többi rész pedig feketén díszelgett. A tükör előtt ülve azon gondolkoztam, hogy legszívesebben ki sem fizetném ezt a förmedvényt...Elvetettem a gondolatot, kifizettem és eldöntöttem hogy soha többet nem megyek hozzá vissza.
A következő két hétben elcseszett fejjel szaladgáltam mert nem mertem semmit sem kezdeni a hajammal, nehogy leégjen. Persze nem maradtam nyugton ezután sem, a fejembe vettem hogy ez nem maradhat így, ezért elkezdtem megoldások után kutatni. Egy fodrász sem vállalta el a helyreállítást, így egyedül maradtam a levesben. A megoldás a C-vitamin koktél lett ami természetes hatóanyaggal szívta ki a fekete színét vöröses barnára. (Ha később lesz rá igény, akkor szívesen leírom a receptet) Újfent 2 hét pihentetés következett, majd bementem az egyik drogériába, és vettem két doboz vörös festéket majd rákentem az instrukciók alapján itthon a hajamra. (Fontos megemlítenem hogy a C-vitamin koktélozást is egyedül csináltam itthon.) A végeredmény az a haj lett, amit a fodrásztól kértem volna, ha nem cseszi el az egészet.  Tulajdonképpen ezen kívül rengeteg más hasonló sztorim van, de ez volt az utolsó csepp a pohárban amikor tudatosult bennem, hogy jó lenne megtanulni szakszerűen ezt a szakmát. Nyilván tisztelet a kivételnek, és nem minden fodrászra igaz, hogy rosszul dolgozik. Nos, nekem is van néhány pozitív tapasztalatom de ezt a bejegyzést arra szerettem volna kihegyezni, hogy miért választottam a fodrászatot. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése